شیعه24 | مطالبی خواندنی از معارف شیعه

مجله اینترنتی مخصوص شیعیان

شیعه24 سایتی است که انتشار مطالب خواندنی از معارف اهل بیت علیهم السلام را هدف خود قرار داده است. شیعه 24 در طول فعالیت 4 ساله خود بارها و بارها در راستای خدمات بهتر تغییر ظاهر داده است. امیدواریم بتوانیم رضایت خوانندگان شیعه و غیر شیعه را جلب نماییم

امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند:
«بئس الزاد إلی المعاد، العدوان علی العباد»؛
چه بد توشه‌ای است برای معاد انسان، دشمنی با بندگان خدا.
می‌دانیم که فحشاهای باطنی، بدترین نوع فواحش بوده و جهنم اخلاق ، بسیار طولانی‌تر از جهنم اعمال است. گاه یک خُلق بد، انسان را چندین هزار سال در برزخ معطل نموده و به عذاب گرفتار می‌سازد. هر خُلق بد یک سرطان بدخیم برای روح به شمار می‌رود. آیا همان‌گونه از بیماری‌ها و سرطان‌های جسم می‌ترسیم، از سرطان‌های روح نیز هراس داریم؟ آیا کینه، تکبر، خودبینی، حسادت، زودرنجی، خصومت و… برای ما به اندازه ضعف‌های جسمی وحشت‌آور و تکان دهنده هستند؟
دشمنی و خصومت، یکی از بیماری‌های خطرناک روح است. اگر به این بیماری مهلک مبتلا هستیم، باید تصمیمی جدی و سریع برای درمان آن گرفته و به سرعت برای رهایی و نجات خود اقدام کنیم.
این توهم زاییده دست شیطان است؛ من باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کسی نتواند به من زور بگوید و یا حق مرا بخورد، من باید طوری برخورد کنم که دیگران مرا ساده و زودباور نپندارند.
همین توقعات سبب بروز اختلافات، دشمنی‌ها و کینه‌ها می‌شود و دقیقاً نتیجه‌ای برعکس تصورات انسان برجای می‌گذارد. یک مؤمن زیرک به قدری از توهمات شیطانی، هوشیارانه و به سرعت می‌گریزد که دیگران او را ساده و زودباور می‌انگارند.


منبع: درس اخلاق استاد محمد شجاعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی