شیعه24 | مطالبی خواندنی از معارف شیعه

مجله اینترنتی مخصوص شیعیان

شیعه24 سایتی است که انتشار مطالب خواندنی از معارف اهل بیت علیهم السلام را هدف خود قرار داده است. شیعه 24 در طول فعالیت 4 ساله خود بارها و بارها در راستای خدمات بهتر تغییر ظاهر داده است. امیدواریم بتوانیم رضایت خوانندگان شیعه و غیر شیعه را جلب نماییم

4 راه حل برای رفع تنگی معیشت

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ب.ظ

در کلام معصومین علیهم السلام یکسری سفارشات در خصوص رفع تنگی معیشت و فراوانی رزق و روزی شده است که اگر انسانی با عمق ایمان و اعتقاد به آن‌ها عمل کند آثار و برکاتش را در زندگی خود خواهد دید، البته گفتن این ذکرها و عمل به این سفارشات زمانی موثر خواهد شد که انسان زندگی پاکی داشته باشد و حلال و حرام برایش مهم باشد یعنی کاری نکند که با دست خودش روزی‌اش کم شود.

از خدا آمرزش بخواهید

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله درباره این‌که چه ذکرهایی برای رفع تنگی معیشت خوب است، فرمودند: «هرکه خداوند متعال به او نعمتی ارزانی دارد، باید خداوند متعال را حمد و سپاس گوید و هرکه روزیش به تأخیر افتد از خداوند آمرزش بخواهد.»

زیاد تکبیر بگویید

ایشان همچنین می‌فرمایند: «کسی که در روزی خود تأخیر و تنگی بیند، باید زیاد تکبیر بگوید و کسی که اندوهش زیاد شود، بسیار استغفار کند.»

پیوسته با طهارت باشید

همچنین وقتی به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض شد که دوست دارم روزیم زیاد شود؛ ایشان اینگونه پاسخ دادند: «پیوسته در حال طهارت و پاکیزگی باش، روزیت افزایش می‌یابد.»

صدقه زیاد دهید

آن حضرت همچنین فرمودند: «صدقه زیاد بدهید، تا خداوند به شما روزی بدهد.»

 

 

پی‌نوشت:

همه‌ی روایات از کتاب منتخب میزان الحکمه، صفحه‌ی 234 انتخاب شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی